Головна | Правила | Додати твір | Новини | Анонси | Співпраця та реклама | Про проект | Друзі проекту | Карта сайта | Зворотній зв'язок

Творчі методи

10.02.2011

БАРОКО :



- полемічна література (твори І. Вишенського);


- «Низькі» комедійно-гумористичні жанри (шкільна драма, різдвяні й великодні вірші-травестії;


- Риторична проза (Клірик Острозький, Мелентій Смотрицький, Кирило Старовецький)


- Епіграматична поезія (Лазар Баранович, Климентій Зіновіїв, Іван Величковський);


- Ораторська проза( проповіді Іонакія Галятовського, Дмитра Туптала, Стеофона Дворського);


- Емблематична література – (Григорій Сковорода );


- Історико – мемуарна проза ( риси «театральності», Самійло Величко, «Історія Русів»;


- Пісенно – інтимна барочна лірика( «етикетна панегірична поезія на честь титулованих осіб, світська лірика);



КЛАСИЦИЗМ:



- Поеми – великі віршовані твори з розповідним або ліричним сюжетом ( «Енеїда» І. П. Котляревського


- Байки – короткі оповідання у віршах або прозі з прямо висловленою мораллю, повчанням (байки Г. Сковороди, бурлескні оповідання Квітки-Основ’яненка);


- Ода – вірші хвалебного змісту на честь видатних осіб чи подій(оди вчителів Києво-Могилянської академії, І. Максимович);


- Сатира – викривальний жанр лірики (І Котляревський, Г. Сковорода, П. Гулак – Артемовський);


- Трагедія – практично не розвинулась;


- Інтермедії – «коротка дія, вигадана або справжня, що орзігрується між актами комедії і трагедії, складається із слів, предметів і осіб веселих);


- Комічна опера – ( «Наталка Полтавка» І. П.Котляревського, «Москаль-чарівник»);


- Драма – Г. Квітка–Основ’яненко;


- Комедія – «Шельменко-денщик» Г. Квітки-Основ’яненка.


ПРОСВІТИТЕЛЬСЬКИЙ РЕАЛІЗМ:



Уперше просвітительський реалізм з’вляється у середині ХVІІІ ст. у творчості Г. Сковороди, І. Котляревського, Г. Квітки-Основ’яненка, П. Гулака-Артемовського, Є. Гребінки.


СЕНТИМЕНТАЛІЗМ:



Для нього характерно – намагання показати особистість в рухах душі, думках, почуттях, прагненнях;культ почуття, культ природи.( Г. Квітка-Основ’яненко, П. Куліш, М. Вовчок, І. П.Котляревський, С. Климковський);


РОМАНТИЗМ:



· Епос-Т. Г.Шевченко «Гайдамаки», «Причинна», П. Куліш «Чорна рада», М. Вовчок «Маруся»;


· Лірика-Т. Шевченко «Розрита могила», «Іржавець», С Руданський, А. Метлинський, П. Куліш, М. Петренко;


· Драма-М. Костомаров «Сава Чалий», Ю. Федькович «Довбуш». «Керманич», «Хмельницький», Є. Гребінка, П. Куліш.


РЕАЛІЗМ:



Полягає в правдивому, об’ктивному і всебічному відображенні дійсності.


· Просвітительський реалізм – І. П.Котляревський, П. Гулак-Артемовський, Г. Квітка – Основ’яненко, Є. Гребінка.


· Синкретичний реалізм(поєднання реалістичних і романтичних мотивів) – ранній Т. Шевченко, П. Куліш, М. Вовчок, М. Старицький.


· Використання традицій «Натуральної школи» – Є. Гребінка, Г. Квітка-Основ’яненко, М. Вовчок.


· Критичний реалізм – Т. Шевченко, П. Мирний, Л. Глібов, І. Франко, І. Карпенко-Карий, П. Грабовський.


· Соціалістичний реалізм (ХХ ст.) – основоположник ММ. Горький.


МОДЕРНІЗМ:



· Неокласицизм – використання античних тем і сюжетів. П.Филипович, О. Бургардт, М. Драй-Хмара, М. Рильський.


· Неоромантизм – поєднання реалістичного і романтичного. О.Кобилянська, М. Вороний, М. Коцюбинський.


· Символізм – О. Олесь, М. Філянський, Г. Чупринка, М. Хвильовий, А. Головко.


· Футуризм – ритм нового життя. Ю.Яновський, М. Бажан, М. Семенко, О. Влизько.


· Імпресіонізм – витончене відтворення суб’єктивних вражень та спостережень без загиблення в їх суть. М.Коцюбинський, В. Стефаник, О. Кобилянська, М. Рудницький, В. Чумак.


· Експресіонізм – Л. Курбас, М. Хвильовий, О. Довженко, В. Підмогильний, М. Бажан, Т. Осьмачка.



1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
© 2000–2017 "Литература"